Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Göteborgskravaller, Husby eller Malmö

Av Anneli Frykmalm - 7 juni 2013 11:29

Det förs diskussioner på centralt plan hurvida det är lämpligt att starta en utredning om händelserna i Husby. Vissa partier har den kanske lite konstiga attityden att det inte skulle ge något tillbaka för att man redan vet orsakerna. En liknande utredning gjordes tydligen i samband med Göteborgskravallerna för några år sen. Här menar de politiker som är för en Husbyutredning att den gav mycket.

Min stad, Malmö har under årens lopp drabbats hårt av bilbränder, attacker mot räddningspersonal, beskjutningar och mycket annat våld. Förra veckan vaknade jag av ett lastbilsljud. På morgonen förstod jag att det var en brannbil eftersom någon hade anlagt en brand om närliggande skola. Nån skoltrött elev? Ja kanske men i så fall varför? Och vad blir konsekvenserna av detta? Jag tittade nyss ut genom fönstret, en pojke drog benen efter sig på väg hem från skolan. Skolan kan inte erbjuda lektioner i förstörda lokaler, ja det förstår tom jag. Den lilla pojken jag såg vet jag inget om, men jag har själv en styvson som går på skolan och hade jag nu inte haft ständig kontakt med skolan hade jag kanske inte vetat att de slutat tidigare, och här skulle vem som helst kunna hitta på ett scenario om vad som skulle kunna hända.


Är det inte värt att göra en statlig utredning? Jo säger jag som mamma! Politiker kanske säger nej av andra orsaker, men vad vill man i så fall lägga pengarna på??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Frykmalm - 6 juni 2013 20:37

Ensam, gammal och övergiven Runt om i vårt land, i närheten av dig vart du än befinner sig finns en äldre kvinna eller man som har fått lämna sitt hem, kanske för att någon annan talat om för dem att de inte längre kan bo hemma. I bästa fall har ...

Av Anneli Frykmalm - 1 juni 2013 17:57

  För en tid sen kom beskedet från hovrätten att man sänker straffet för den unga pojke som högg ihjäl sin syster Maria Barin i Landskrona med över hundra knivhugg. Pojken döms till fyra års ungdomsvård. I min värld får detta oerhörda konsekven...

Av Anneli Frykmalm - 31 maj 2013 13:51

Igår kom beskedet att John Bauer skolorna lägger ner sin verksamhet pga bristande elevantal. Och genast kom debatten igång på olika sätt. Jag har ingen erfarenhet just av John Bauer, men ett av mina barn har gått lågstadiet i en friskola med Svenska ...

Av Anneli Frykmalm - 30 maj 2013 23:28

Sviter efter våldet Det är allmänt känt att våldet ökar i vårt land. Vad vi alla kanske inte tänker på är att det finns många olika sorters våld.  Psykiskt, fysiskt, sexuellt, materiellt, ekonomiskt och hedersvåld är de sorter vi kan möta dagligen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards